ANKARA-BHA

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 yılında Türkiye’de demir yolu ile toplam 6 milyon 666 bin ton ihracat taşıması yapıldığını açıkladı.

Bakan Uraloğlu, liman bağlantılı kombine yük taşımacılığında ise ihracatın yaklaşık 4,6 milyon ton seviyesinde olduğunu, ithalat kapsamında ise 3,2 milyon ton kombine yük taşımacılığı yapıldığını belirtti. Böylece 2024’te toplam liman bağlantılı kombine yük taşımacılığının 7,8 milyon tona ulaştığını ifade etti.

Demir yolu taşımacılığının yüksek emniyet, maliyet avantajı ve sürdürülebilirlik sunduğunu vurgulayan Uraloğlu, demir yoluyla yapılan ihracatın Bakü-Tiflis-Kars, İran ve Avrupa sınır kapılarından gerçekleştirildiğini söyledi. Liman bağlantılı ihracatta ise Atakaş, Aliağa, Mersin, Bandırma, Tekirdağ, Samsun, Zonguldak gibi birçok limanın önemli rol oynadığını aktardı.

Yük taşımacılığında cevher ve metal artıkları öne çıkıyor

Uraloğlu, 2024 yılında taşınan yüklerin madde cinslerine göre dağılımında en yüksek payın yüzde 36,5 ile cevher ve metal artıkları olduğunu, bunu yüzde 20,5 ile üretilmiş mineraller ve inşaat malzemelerinin takip ettiğini söyledi. Diğer önemli gruplar arasında araç-makine, katı mineral yakıtlar ile kimyasal maddeler yer aldı.

Bakan ayrıca, Türkiye’nin demir yolu ağını güçlendirme çalışmaları kapsamında, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Projesi için 2,4 milyar avroluk dış finansmanın sağlandığını ve bu yatırımların iklim krizi ile mücadelede ve uluslararası ticarette Türkiye’nin rekabet gücünü artırmada kritik öneme sahip olduğunu belirtti.