iSTANBUL-BHA

Bu yılın ocak-ağustos döneminde yolcu sayısını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,3 artırarak 31,2 milyona çıkaran Sabiha Gökçen, Ağustos 2025’te 4,7 milyon yolcuyla tarihinin en yüksek aylık trafiğine ulaştı. Aynı ayda 10 Ağustos’ta 159 bini aşkın yolcuyla günlük yolcu, 31 Ağustos’ta ise 855 uçuşla günlük sefer rekorunu kırdı.

“Bütçe dostu hava yolları büyümemizi destekliyor”

iSG Stratejik Planlama ve Hazine Yönetimi Direktörü Kerem Maybek, elde edilen başarının ardında “doğru stratejiler ve güçlü iş birliklerinin” bulunduğunu söyledi.

Maybek, Pegasus ve AJet gibi bütçe dostu hava yollarının ana üssü olmalarının kendilerine büyük avantaj sağladığını vurgulayarak, “Bu hava yollarının büyüme stratejileri ve yeni destinasyon açılışları doğal olarak bizim yolcu trafiğimize de olumlu yansıyor.” dedi.

Salgın sonrası artan seyahat talebiyle yolcuların daha kısa mesafeli ve uygun fiyatlı destinasyonlara yönelmesinin büyümeyi destekleyen bir diğer faktör olduğunu belirten Maybek, “Bu başarı, sadece bizim performansımızın değil, hava yollarının, kamu otoritelerinin ve tüm paydaşlarımızın ortak başarısıdır.” ifadelerini kullandı.

Sabiha Gökçen 2026’da 47 milyon yolcu hedefliyor

Ağustosta tarihi rekor kırıldı

Maybek, ağustos ayında 2,1 milyon iç hat ve 2,6 milyon dış hat yolcusuna hizmet verdiklerini belirterek, “Bu rakam Sabiha Gökçen tarihindeki en yüksek aylık yolcu sayısı oldu.” dedi.

Kompakt terminal yapısı, dijitalleşme temelli hizmet modeli ve iyi planlanmış operasyonel süreçlerle yüksek talep dönemlerinde dahi kesintisiz hizmet sunabildiklerini aktardı.

“Avrupa’nın en büyük 9. havalimanıyız”

Geçen yılı 41,5 milyon yolcuyla tamamladıklarını hatırlatan Maybek, “2025’in ilk dokuz ayında 35,6 milyon yolcuya ulaştık. Şu anda Avrupa’nın en büyük 9. havalimanı konumundayız ve 40 milyonun üzerinde yolcu ağırlayan havalimanları arasında en hızlı büyüyen merkez durumundayız.” dedi.

Maybek, 2026 yılı hedeflerinin 47 milyon yolcu olduğunu belirterek, “Dijitalleşme, temassız seyahat uygulamaları ve akıllı terminal projeleriyle misafir deneyimini daha konforlu hale getirmeye devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.

“Artık sadece bir ikincil havalimanı değiliz”

Havalimanının geleceğe yönelik vizyonuna da değinen Maybek, “Sabiha Gökçen artık sadece bir ‘ikincil havalimanı’ değil, geleceğin akıllı hava ulaşım merkezlerinden biri. Dinamik büyüme ivmemizle bölgesel havalimanlarının da küresel ölçekte rekabet edebileceğini göstermeyi sürdüreceğiz.” dedi.