
ANKARA-BHA
Türkiye’de pandemiyle birlikte yükselişe geçen gıda takviyesi kullanımı, sonrası dönemde yavaşlama yaşasa da güçlü bir talep seviyesini koruyor. Gıda Takviyesi ve Beslenme Derneği (GTBD) Başkanı Samet Serttaş’ın verdiği bilgiye göre, sektör 2025 yılı itibarıyla 750 milyon dolarlık hacme ulaşmış durumda.
GTBD’nin düzenlediği toplantıda, gıda takviyelerinin doğru tanımlanması ve tüketicilere doğru bilgi aktarılmasının önemi vurgulandı. Serttaş, 2013-2025 yılları arasında sektörün çift haneli büyüme kaydettiğini ancak Türkiye’de kişi başı yıllık takviye harcamasının sadece 7,24 dolar olduğunu söyledi. Bu rakam Almanya’da 121 dolar, ABD’de ise 284 dolar seviyesinde bulunuyor. Aradaki farkın, kamuoyundaki bilgi eksikliği ve takviyelerin beslenmedeki öneminin yeterince anlaşılamamasından kaynaklandığını belirtti.
Araştırma sonuçları da sektördeki eğilimleri gözler önüne serdi. GTBD ve XSight iş birliğiyle yapılan “8. Gıda Takviyesi Kullanımı ve Beslenme Alışkanlıkları Ölçümü” çalışmasına göre Türkiye’de en çok bilinen takviyeler yüzde 51 ile multivitaminler, ardından yüzde 48 ile D ve C vitaminleri geliyor. Kadınlar arasında D vitamini, multivitamin, beta glukan, kolajen ve biotin içerikli ürünler daha çok tercih ediliyor.
Son üç ayda gıda takviyesi kullananların en çok tercih ettiği ürünler ise B12, D ve C vitaminleri oldu. Kullanıcılar genellikle kapsül, tablet ve suda eriyen saşe formundaki ürünleri tercih ediyor.
Türkiye’nin gıda takviyesi pazarının büyümesi, hem ekonomik hem de sağlık alanında önemli fırsatlar sunarken, bilinçlendirme çalışmalarıyla bu potansiyelin daha da artırılması hedefleniyor.
